" BOLDOGOK A SZAPPANKÉSZÍTŐK ! "


2010. július 5., hétfő

Beszőtte a hegedűtokomat a pók.A G-húr elszakadt hangolás közben, ez várható volt, mert a bélhúrok nem bírják sokáig felfeszítve, és én lusta voltam meglazítani, pedig hónapok óta nem játszottam rajta.Tehát az esti program hegedűjáték helyett hegedűtakarítás volt(nyirkos, (leheletnyi)levendulás nyers rizzsel).Cseppentettem a tokba is némi levendulaolajat, de csak oda, ahol biztosan nem éri a gőze sem a hegedű, sem a vonó lakkját, mert leoldja, és szellőztetem, amíg lehet, csak utána zárom be a tokot.Holnap pedig irány a hangszerbolt P. Eudoxa G-ért, remélem van a raktáron, és nem kell heteket várni rá megint, mint az A húrra.Valószínű, hogy inkább akad, mert valamiért a D-t és a G-t használják csak, készletben ritkán, mert túl lágynak tartják a felső húrokat, de én éppen ezt kedvelem a hegedű(i)mben: a kiegyenlítettséget.

5 megjegyzés:

ixchel írta...

De régen hallottalak már hegedülni. Pedig úgy szeretem, ahogy játszol.

ixchel írta...

Meg nem is hallatszik el Gyömrőig.

Alma írta...

Ha elhallatszana se hallottál volna hónapok óta egy hangot sem:)

aliz2 írta...

én dióval tisztítottam (amikor még tisztítottam ) (meg játszottam...)
(de ez -sajnos- években mérhető! :(

Alma írta...

A nyirkos rizzsel belülről tisztítom a hegedűt, óvatosan, nehogy elmozduljon a 'lélek'.Kívülről régen én is dióval tisztítottam, amíg fel nem világosítottak, hogy ami a bútoroknak jó, az a hangszernek nem, ugyanis jobb esetben a hegedűket nem szintetikus lakk, hanem természetes gyantákból készült törékeny lakk borítja, ami többek között védi a fát a zsírosodástól(!).Ha nem teljesen ép a lakkozás, a fa felszívja az olajat, ami nem tesz jót a hegedű hangjának, mivel kevésbé tudja felvenni a húr rezgéseit.Ezért kívülről Hill hangszertisztítót használok.