" BOLDOGOK A SZAPPANKÉSZÍTŐK ! "


2018. április 1., vasárnap

Popper Péter : A kő a víz és a kutya (Teljes film)


Tegnap
este főzés közben hallgattam Popper Pétert.Sajnos max. a felét értettem
a ventillátor és a gyerekzsivaly miatt, de néhány mondása elindított
bennem több gondolatmenetet is.
Az utolsó témája: a gondolataink, tetteink mint a lényünk újraszületésre érdemes része.
Most,
hogy már sokadig generáció vagyok a környezetemben a legnagyobb
félelmeim egyike, hogy aktualitásomat vesztem és idejét múltja lesz az
értékrendem, gondolkodásmódom.Nem új erkölcsökre gondolok, hanem arra,
hogy az új problémákra új megoldás a válasz, nem akarok képmutatóvá
válni.Mi az ami újraszületésre érdemes belőlem?Mi az ami
továbbhagyományozódásra való a dolgaimból?Mi az ami friss és értékes
marad?Mi az ami a szüleimben, nagyszüleimben az volt és ma is
példaértékű számomra?
Popper
Péter persze nem erről beszél, hanem közösséget előrevivő
életfeladatokat megoldó emberekről(Illés, Elizeus, saját maga), de az én
szintemen ez foglalkoztat.

Nincsenek megjegyzések: